Dan före dan igen

Så var det dan före dan igen denna jul fast det är dan före dan före nyår. Folk ränner återigen runt och inhandlar dyrt kött, alkohol och annat stressigt inför den stor aftonen som ska innehålla både romantik, lycka, glitter och glamor.
Hahah att de orkar.
Nyår är ju som vilken kväll somhelst förutom att en del (idioter) skjuter upp flera tusen kronor i natthimmelen i form av raketer..

Fast oj, vad jag låter bitter, men det är jag inte men tycker inte om dessa förutbestämda traditioner som bara i sagor blir så där perfekta som de ska, det är liksom bäddat för besvikelse för drömmare.

Vi ska över till några vänner och ha trevligt men går antagligen hem innan det magiska tolvslaget då vi har barnen med och de små har en tendens att bli överjobbiga när de blir trötta hemma hos andra. De större barnen kommer nog bara med och äter och sen går de vidare hem eller till kompisar. Vi får se hur det blir.

Ikväll har G spelning men jag kommer inte kunna se dem i dag heller. Vi har ingen barnvakt och de större barnen har ingen lust att ställa upp så jag får sitta hemma igen. :-(

Jag ska försöka fixa till snygga naglar och tona håret ikväll istället.

Sen på söndag börjar vi det nya året med ett litet kalas till för William och sen ska jag planera att äta nyttigare och tänka på att motionera mer. Känns som jag svullat loss lite för mycket denna jul och jag vill inte väga hur mycket som helst vid invägningen av Iformkampen i mitten av januari!

Så bullbaket igår men tillhörande bullfrossa var sista gången på mycket länge nu, så det så!

Kommentera här: