Tvätta bilen vs tvätta kläder.

Sysslofördelning hemma hos oss. Jag tvättar och viker nästan all tvätt, det är mitt jobb. G lagar maten och handlar oftast (för han tycker det blir billigare när inte jag är med som vill ha en massa andra saker än det som står på listan när vi väl är i affären), jag skriver matlista och inköpslista (som G ofta skriver om i en annan ordning så han hittar det han ska ha fortare). Städar gör vi alla tillsammans. G ansvarar för allt som har med bilen och göra, jag ansvarar för vad barnen behöver i klädväg och sånt. Jag monterar möbler från Ikea (för att det är så förbaskat kul, kan man inte ha det som jobb?), G spacklar och målar (fast det gör jag med men blir så ivrig så jag slarvar och då får han rätta till).G kör till fotbollsträningar, jag ser till att barnen är klara och har med allt innan de åker eller upptäcker allt de glömt när de åkt. Vi delar nog ganska lika egentligen.

Kommentera här: