Sova på saken

Nu har jag smällt allt och (halv)sovit på saken.

Självklart så är jag en mycket intelligent person som förstår att bara för att någon säger SÅ här är det, så här ska man tänka, så är det SANNINGEN.
Min logiska del vet ju det, och det är ganska otäckt att man kan bli så påverkad av vad någon säger och få sånna starka känslor i samband till det. Att tro att det finns en "easy way out" med hjälp av någon annans ord och tankar.
Hopp om att hitta ett sätt att förändra på ett lätt och snabbt sätt och kanske till och med hade en lösning på allt och det är ju helt tokigt att tänka så.

För egentligen vet jag att det inte finns något sådant sätt.

Ibland springer man verkligen vilse i sig själv!

Nu ska jag nog hålla mig på marken ett tag och inte flumma iväg, det är lätt att bränna sig där uppe för nära solen...

Kommentera här: