Vardag och sånt

G och jag lämnade barnen lite tidigare för det var fotografering på dagis i dag. De ska bara ta gruppkort och det tycker jag är helt okej.

När jag jobbat inom barnomsorgen har alltid fotograferingsdagar varit hemskt stressiga dagar. Föräldrar som velat att ungarna ska vara fina ( kan du sätta på den här klänningen strax innan fotograferingen så att den är fläckfri och fixa till håret med tofsar och rosetter för jag kunde inte då lilla Lisa är ju så håröm....?) och helst glada och leende. Gör det på 10-20 ovilliga ungar som blir rädda för fotografen, vill inte vara med eller blir helt speedade av själva situationen.

Jag tycker att det är bra att de skippar de enskilda fotona, de kan vi föräldrar fixa själva på tex Ica Maxi eller något ställe dit det brukar komma såna där barnporträttfotografer.
Enkelt, snabbt och betydligt mindre stressande.

Dessutom har det blivit så väldigt dyrt med skol/dagis foton, vi har skippat årets skolkort på de större barnen, vi har helt enkelt inte råd.

Vi ska fota våra barn själva hade vi tänkt, måste bara komma på vad vi ska ha som bakgrund eller kanske vi kan låna en kompis riktiga bakgrundtyg eller vad det nu heter, vi får se!

Kommentera här: