Medialutveklingscirkeln

I går var det cirkel igen och det var lika trevligt som alltid. Vi började med att meditera och den bestod även av lite självhealing. Sen hade alla fått i uppgift att ta med tre saker som vi hittat ute och komma ihåg i vilken ordning vi hittat dem. Jag hade en sten som hade varit fint oval men hade blivit avslagen och trasig i ena sidan, ett vackert höstlöv i senapsgult med röda ådringar eller bladnerver eller vad det heter, och sist en bit blankt silvrigt pappersskräp.
Vi fick reda på att vi skulle läsa varandra med hjälp av dessa saker. Den första representerade vårt förflutna, mittensaken vår nutid och sista föremålet vår framtid ( med lite varningar från Marica att vi inte ska ta framtidsdelen så seriöst då alla kan påverka sin utstakade framtid väldigt mycket). Det var mycket spännande och lärorikt att i minsta lilla föremål kunna utläsa saker om andra. Allt handlar ju som sagt om att öka sin intuition hela tiden.
Senare så skulle vi "se" varandras aura i tre färger, det två första vi fick i huvudet skulle vi tolka och den tredje var något som personen hade brist på eller behövde mer av. Jag fick färgerna röd, som stod för värme och omhändretagande som person, och brunt, som den som läste mig tolkade som att jag ska laga mat gärna vegetatriskt och indiskt och att jag påtade i min egna lilla köksträdgård ( och det stämmer ju inte riktigt då jag tycker matlagning är väldigt påfrestande och stressande och gröna fingar har jag inte  MEN jag har en liten innre hemlig dröm om att bo på landet och ha höns och att odla lite för husbehöv och att ha tid att laga mat så där njutningsfullt i lugn och ro. Och den senaste tiden har jag surfat runt lite på alternativa sajter och läst en del om Ekologiska by kollektiv och tycker det är mycket intressant....). Färgen jag fick mer av var gult men jag minns faktiskt inte varför. Sen drog vi kort och mitt mål eller önskan kommer att "slå in" i vinter?! Kan det vara min operation? Då måste änglarna sätta lite fart på mig nu då så jag går ner mina återstående kilon då! :)

Kommentera här: