Träningstankar

Hur motiverar man sig själv till att komma igång med att träna?
Jag har ett mål, att gå ner till 70-72 kg till i början av Januari, men att bara äta LCHF går på tok för långsamt.. Men hur fan kommer jag igång? Jag är så lat och bekväm av mig och dessutom blir jag så himla lätt stressad, så stressad att jag mår psykiskt dåligt om det är för mycket på agendan.
Som det ser ut nu så går jag upp på morgonen gör mig och barnen klara med allt vad som hör till ( G hjälper också till när han hinner) sen lämnar jag de små på dagis och går hem lägger i en tvätt och sätter mig vid datorn bloggar, läser tidningen och går in i skolan. Jag planerar min skoldag och sen sätter jag igång med uppgifterna. Jag tar en tur med hunden någon gång på förmiddagen och äter lunch och sen skola igen och vid tre hämtar jag barnen. Här någonstans borde jag klämma in träning eller ska jag träna på kvällen?
Äh, jag blir stressad bara jag tänker på det.

Ska jag köpa ett gym kort? Har gjort det förut och det har slutat likadant varje gång, att jag inte går dit mer än två gånger, en av alla (bort?)förklaringar är att det är svårt att ta sig till gymmet när jag inte åker buss eller liknande så min träningstid måste ligga inom de timmar G är hemma och kan köra mig till gymmet och det blir ju väldigt begränsat då.
Alternativet att träna hemma låter bra men fy vad svårt det är att göra det på riktigt, har hur många träningsböcker, tips, filmer osv som helst, så jag skulle kunna träna dygnet runt. Men gör jag det? Nää självklart inte. Vad jag behöver är att någon millitant personlig tränare kommer hit och ser till att jag tränar!

Kommentera här: