Tisdag

Jag bråkar med barnen, eller rättare sagt, de bråkar med varandra och jag blir arg för att de stör samtidigt som jag försöker svara på frågor som "Historia handlar om förändringar i det förflutna. Hur ska man förklara att samhället förändras? Historiker pratar om olika drivkrafter. En del lägger tonvikten på sociala och ekonomiska faktorer, andra poängterar den enskilde individen och idéerna. Vad tror du?" med långa och smarta svar.
 
Det går inte så bra och jag blir stressad och irriterad.
 
Igår lämnade jag in en engelskauppgift lite för snabbt och idag fick jag svar av läraren att den var för kort, *skäms* så jag försökte skriva om den idag, hoppas den duger nu ialla fall.
Det är så svårt att koncentrera sig med folk i hela huset och ljud och prat och mammma, mammma, jag vill ha ditten och jag vill ha datten... pust, snälla barn bli friska och gå till dagis, snälla!? Jag vill göra bra i från mig denna terminen och få ännu bättre omdömme.
 
På lördag ska vi på kräftskiva och vi tänker lämna alla barn hemma och bara få vara vuxna ett tag, det ska bli så kul! Det är bara några hus härifrån och dottern ställer upp som barnvakt denna gång. Äntligen lite vuxentid alltså och kräftor! Mer sånt tack!
 
Nä, nu ska jag kasta mig in i skolan igen!
 
Ha en bra tisdag!♥

Kommentera här: