Torsdag

Veckan har gått så snabbt tycker jag.
Dagarna bara springer iväg och jag kämpar på med skolan.
Jag skrev i psykologiklassrummet att jag tycker det är krångligt och att jag faktiskt blev lite irriterad och fick ganska bra respons om att vi ska lägga det så att alla kan hänga med, även vi som aldrig läst psykologi förut. Så det känns lite bättre nu faktiskt!
 
Lämningarna på dagis är fortfarande jobbiga.
Mille börjar oftast gråta innan vi nått fram till dörren men han kämpar med att hålla tillbaka gråten och det känns nästan ännu värre. Jag tror han förstår att det inte är "önskvärt" att han gråter och därför försöker han hålla tillbaka tårarna.
Det gör så ont i mitt hjärta så jag skulle vilja säga, vi skiter i detta och går hem min lilla älskling, men det är ju som att skjuta sig själv i foten, otroligt dumt helt enkelt.
Jag behöver ha min skoltid själv utan en liten kille som behöver uppmärksamhet, dessutom tror jag det är nyttigt att vara borta från varandra en stund, eller så tänker jag så för att rättfärdiga att jag lämnar bort honom..
 
Nä, nu vill jag flytta till landet, bo i kollektiv och ha höns och odla potatis och bli bondmora istället!
 
Ungar, katter, höns och hembryggt äppelvin! Typ.. Någon som hakar på? ;-)
 
 
Entréfasad

Kommentera här: