Jobbmåndag

Har jobbat idag, kanske inte så ansträngande och stor skillnad från förra veckan egentligen.
Jag har haft ett dagbarn och G har fortfarande semester så vi har gått i skogen och haft picnic och plockat blåbär och hallon.
 
Men, man ställer in sig på jobbläge på något sätt så det känns mer ansträngande än när jag inte jobbar, jag går upp tidigt och förbereder mig och sen är det ingen teve för ungana och de ska aktiveras och se till så de äter på rätt tider och så vidare, konstigt att det känns mindre avslappnat igentligen för det borde vara som vanligt för det är ju sånt vi gör när bara mina egna barn är hemma också men det är inte det iallafall.
 
Igår blev det inget bloggande för jag var inte alls på humör, hade klassisk söndagsångest tror jag, ni vet så där jobbigt uppgiven och lättirriterad över att ledigheten redan är slut och att jobbet väntar runt hörnet och vips så har man slösat bort en jättefin ledig dag till att sura över nästkommande dag, så jäkla urbota dumt, och ändå så har jag en förmåga att göra så på söndagar!
 
Nu är jag ganska trött, fast jag inte egentligen gjort något direkt tröttsamt, så det blir nog en tidig kväll ikväll fast det kanske beror mer på att jag sover väldigt dåligt om nätterna just nu..
 
Jag plockade in några rosor men det visade sig att någon bodde i en av rosorna:
 
 

Kommentera här: