Att överäta eller ha dåligt samvete angående mat

Nu har jag tappat nyttighetstänket helt och stoppat precis allt jag varit sugen på i munnen, både choklad och ostmackor.

Och nu kommer ångesten krypande igen, men fan alltså, antingen äter jag för mycket (tror jag?) eller så går jag på kaloriräknardiet men så vill jag ju INTE ha det.

Jag vill kunna äta med måtta.

Jag vill inte ha ångest för vad jag äter. Hmm.. Men hur hittar man balansen egentligen?

Hur vet man vad som är lagom?

Jag vill ju gå ner till 67 kilo och för att göra det måste jag "banta" och räkna kalorier hela tiden men sen då, hur stannar man kvar där?

Jag vill ju äta "normalt", kunna ta en godisbit eller två och fika ibland.

Det verkar ju som att antingen bantar man jämt eller så har man en högre vikt än vad man borde.

Vad är normalt och vad är lagom egentligen?!

Jag känner mig riktigt förvirrad faktiskt...



Kommentera här: