Ny tid

Så ramlade det ner ett brev från S:t Görans i lådan med en ny tid till deras kirurg.
På måndagen efter min lilla överraskningshelg för G.
Så perfekt planerat det blev.

Allt går liksom in i mitt upplägg i livet just nu!

Jag blir så glad och tacksam!

Jag gick imot mig själv till lunch och gjorde våfflor till killarna och åt alldeles för mycket så jag fick en rejäl dumpning med alla symtom samtidigt, jag kallsvettades, mådde jätteilla, fick ont i magen och det snurrade i huvudet och som tur var kom William hem så jag kunde lägga mig och tuppa av en stund.

Nu mår jag bättre men är alldeles skakig i kroppen typ som en insulinchock eller något.

Varför gör jag så här mot mig själv, varför inte bara låta bli det onyttiga helt och må bra hela tiden? Jag är allvarligt knäpp!!

Nu har jag ialla fall anmält mig på en ny viktminskartävling på Matdagboken.se som startar 1 April så ska jag försöka ta mig ner till 67 kg med hjälp av denna kamp.

Fast kommer operationsdagen snart efter tiden till kirurgen så tar jag paus i kaloriräknandet ett bra tag förstås. 

Jag vet inte hur länge man är sjukskriven efter en bukplastik.

Jag tänkte i och för sig inte sjukskriva mig alls för jag klarar nog av skolan ändå ( Jag kan ju ligga och plugga) men G måste klara hämtningar och lämningar och sånt på dagis och jag kommer nog inte kunna ta i och lyfta och sånt under ett par veckor.

Fast det är skitotäckt och en ganska äcklig och smärtsam operation så ser  jag fram emot den väldigt mycket. Tänk att få en mage som är platt och tänk att inte hela tiden behöva vara medveten om hur tröjan sitter så inte någon ser hur hemsk min mage ser ut... Gud vad skönt!

 (Sen är det bara låren som behöver åtgärdas...)

Kommentera här: