Halloween!

Idag är det Halloween, tror jag.
Tycker det är så svårt att hålla reda på när det faktiskt är men tror det är i kväll som barn kan gå och tigga godis.
 
Vi har garderat oss med att köpa hem lite godis ifall om. Jag vet inte om mina små troll ska gå, jag gillar inte det där med att gå och tigga så mycket men vill de så får de väl gå då men bara om någon går med, kanske Teddy.
 
Dottern ska på skräckfilmsfest hos en kompis och jag har sminkat ett sår på henne.
Fixade även randigt hår på henne, mitt söta lilla emobarn;D
 
Nu hade vi ingen riktigt ljus foudation eller vad det nu heter och inget teatersmink heller så jag fick ta det vi hade.
Jag byggde upp såret av den tunna delen av en vanlig servett och limmade med lösögonfranslim.
 
När det torkat sminkade jag i blod med en svart kajal och en röd läppenna, snyggade till kanterna med lite conceler och toppade allt med lite röd läppglans.
Det blev himmla bra och nu vill jag göra mer, är det någon som behöver ett sår så är det bara att säga till, jag fixar!  ;)

Kommentera här: