Höstlov

Denna vecka är det lov, det betyder att jag har tonåringarna hemma och jag borde jobba för att få pengar (ingen CSN på loven).
Men jag har inget jobb denna vecka så vi får en knaper månad men skit i det, vi får få det att funka helt enkelt.
 
Jag lämnade trollen på dagis med mycket dåligt samvete men eftersom de var hemma hela förra veckan så tycker jag att de kan vara där lite denna vecka iallafall.
Det är svårt det där, balansgången mellan vad som jag tror är bra för barnen och vad mitt dåliga mammmasavete säger.
Jag tycker å ena sidan att barn vars förälder är hemma ska få vara lediga men å andra sidan så är de hemma så mycket och vi betalar för heltidsomsorg så när de är pigga nog att gå så kan de väl göra det, eller?!
 
Åh, det är sä svårt att bestämma saker ibland..
 
Nu är de iallafall där och jag hämtar dem vid tre så får vi se om de kommer gå hela veckan eller om de får vara lediga några andra dagar.
 
Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta på som inte kostar eller kräver att resa eller så om de får vara hemma så då har de nog roligare på dagis än hemma, eller?
 

Kommentera här: