Jag borde vara nöjd!

Varför är hetsen mot kilona så stark?
 
Varför är jag inte bara nöjd med den viktminskning jag har gjort då?
 
Jo, jag vill ju vara "normal", inom de "normala" gränserna när det gäller BMI ( under 25), storlekar på kläder (högst M eller 42 i nederdelar och 38-40 i överdelar)  och så vidare. Jag är smal, på överkroppen, men nederkroppen ser i mina ögon ut som när jag vägde som mest, ja, jag vet det kan ju inte vara möjligt, men det är så jag ser det i spegeln varje dag.
 
Mina lår är enorma, mina knän väller över av fett och mina vrister är från en annan planet och fettet sitter som berget.
Jag vill absolut inte gå ner mer på överkroppen då den är smal nog, jag ser både nyckelben och revben under huden men låren, benen alltid dessa ben...
 
Men jag borde vara nöjd...

Kommentera här: