Torsdag

Oj, redan torsdag!?
 
Veckan springer ifrån mig just nu och jag sitter paralyserad av nervositet över operationen på måndag. Jag vill bromsa men det går inte.
 
Jag får inget gjort mer än att bli ledsen på mig själv stup i kvarten.
 
Jag börjar få väldigt kalla fötter när det gäller bukplastiken, ska jag verkligen göra det, Jo, det ska jag, men är det inte väääldigt ego att utsätta sig själv och övriga familjen för detta?
 
Jag kommer inte kunna göra en massa saker jag gör annars de närmsta veckorna.
 
Jag tycker synd om G som får göra allt (och jag tror detta stressar honom enormt just nu, förlåt!).
 
Fy, vilken jäkla egoist jag är, opererar magen för att den ska bli snyggare, vad spelar det för roll egentligen..
 
Men det gör det ju, detta är en del i att ta tillbaka mig, mitt jag som försvunnit i lager av fett och nu av lager av hud.
 
Jag är så nervös!
 
Idag lämnade jag trollen på dagis (de fick vara hemma igår, ett beslut jag ångrade redan 30 minuter efter jag ringt dom lediga) och det gick bra, inga tårar eller utbrott alls (de kanske kände att det inte var så roligt hemma igår när jag satt med datorn och försökte klura ut en krånglig psykologiuppgift i skolan).
 
Solen skiner och det blir nog en riktigt fin höstdag idag.
Jag önskar jag kunde släppa allt och lämna min överaktiva, nervösa hjärna hemma och gå på en långpromenad i solen istället men jag vet att jag bara kommer ännu mer efter i skolan och promenaden inte blir så trevlig då jag bara kommer tänka på vad som ska (och kan) hända på måndag.
 
Nästan så jag önskar man kunde få lugnande tabletter i flera dagar innan man ska operera sig.

Kommentera här: