Kropp och knopp

Borde man inte acceptera sig själv när man snart är fyrtio år, tycka att man duger fast man inte har en modell kropp eller cellulitfria ben?

Jo, det tycker jag man borde, men hur, jag och många med mig blir ju bombarderade med bilder, artiklar mm. på hur man borde se ut och vad man ska göra för att nå dit så hjärnan blir alldeles förvirrad och börjar dömma sitt eget hus som utdömt och får ångest för att det är så satans svårt att se ut så när man inte har sånna gener, alls.

Men nu jäklar ska jag sluta, jag måste sluta, och istället vara nöjd med det jag har för jag ÄR ju okej.

Jag är inte tjock och min kropp duger, ingen ser egentligen ut som i tidningar eller film idag, det är bara fusk och fix.

Om någon stör sig så se bort då för fasiken, för jag tänker inte stå i vassen i sommar utan jag kommer bada med mina barn i badkläder och äta glass i solen och ta en fika utan att skämmas utan att ha bantat halft ihjäl mig hela våren,

så det så!

Jag har ju redan gjort min viktresa och behöver inte bli smalare egentligen!