Fotografera

Tog fram kameran och insåg plötsligt att att fotografera gör mig glad!
Jag gillar det jättemycket, det är roligt och avkopplande på något sätt att gå runt och hitta motiv och nya idéer att fota.
 
 
Jag får ju en väldans massa bilder då och vad ska jag göra med dom om jag inte kan lägga upp dem på bloggen?
 
Jag fortsätter med den så länge känner jag och gör den så som den blir helt enkelt, inte någon form eller stil utan det får bli som det blir!
 
Igår gjorde jag och Teddy gryta på fläskytterfilé, det blev väldigt mört och jättegott.
 
Marinera köttet i någa timmar i:
(alla mina mått är på en höft, mäter aldrig utan häller bara i lite)
 
1 dl sweet chillisås
½ dl soya
en liten skvätt olja
några vitlöksklyftor & valfria kryddor
finhacka rödlök, stek löken och häll i köttet och marinaden, bryn köttet ett tag häll i 3 dl grädde och lite broccoli efter tycke och smak, låt koka i ca 15- 20 minuter.
 
Servera tex med ris eller pasta eller blomkålsmos.
Nom, nom!

Kommentera här: