Söndag

Vi bär ut kasse efter kasse med saker vi ska slänga.
Jag fattar inte, var kommer alla saker ifrån??
Vi handlar ju inte särsklit mycker saker ihuvudtaget men ändå har vi massor av skräp?
 
Jag fick nog idag och bestämde att nu jäklar ska vi rensa i småtrollens rum som har varit helt upp och ner ett bra tag med grejer över allt.
Vi resade bort massor av leksaker som var trasiga och som inte leks med, sen gick jag vidare till Teddys rum och vi rensade ur alla gamla leksaker där också och gamla skolböcker, papper och annant skräp, han brukar klaga på att han har för mycket grejer, och o jäklar vad mycket skit han hade i sitt rum.
 
Jag rensade bland hans kläder också och det blev två fulla kassar med kläder som han vuxit ur.
 
Sen fortsatte jag in i äldsta sonens rum och rensade en massa där också, han har ju flyttat till sin pappa men lämnade hela rummet som det var med en obäddad säng och grejer överallt, jag renasde bland hans kläder han lämnat kvar och tog bort sånt som är för litet och tömde lådor och bokhylla på en massa gamla papper och tidningar och saker han inte använder, flyttade sängen och tömde sänglådan under på skräp.
Sen tog jag bort alla sängkläder och tvättade och snyggade till så man kan sitta och spela i hans rum när det ändå inte är någon som bor där längre.
Efter det så rensade jag i lekhörnan här nere, om jag inte ska få jobba som dagmamma mer så är det helt onödigt med en massa småbarnsleksaker som bara står och samlar damm så de åkte upp på vinden igen.
 
Vi låter trollens grejer som de gillar att leka med här nere vara kvar så länge men så småning om så får de vänja sig av med att ha leksaker här nere så vi kan slippa alla saker överallt.
 
Jag älskar att rensa och sortera bort saker, det känns bra och jag tycker det är som en befrielse att bli av med en massa som bara tar plats och är i vägen!
 
Härligt!
 
Jag ska försöka  forsätta att röja hela lovet och tvätta en massa tvätt, tvätta fönster och en massa annat.
 
Vårstädning för veckan och sen, sen kan väl våren komma på riktigt, eller hur?!
 
Bild från förra våren.

Kommentera här: