Historien om tvättmaskinshelvetet fortsätter..

Ja då dök reparatören upp tidigare idag, samma som alla andra gångerna, så klart!
 
Jag skäms lite när jag säger att det är något fel nu igen ocgh han går in i tvättstugan och börjar mecka sen hör jag honom prata  i telefonen, han låter inte glad men jag hör inte vad han säger.
Sen säger han att det är den där stenen som vi fick bytt första vändan har gått sönder..
 
Det är ju fan inte sant!?
 
Men det är det, stentyngden har spruckit sönder, igen, och det är det som låter, igen..
 
Han ser riktigt olycklig ut och säger att han har pratat med sin chef och att de ska, återigen, ringa tillverkaren om felet.
Förra gången tog det ju över en vecka innan vi fick svar från tillveraren om felet skulle gå på garantin eller inte när den stenen/tyngden gick sönder.
Då hade vi tur och de betalade reparationen.
 
Men hur blir det denna gång?
Och vad händer med den nya stenen då, kommer den också gå sönder?
 
Reparatören sa att han inte kan svara på något men att han är rädd att den inte kan lagas ordentligt igen men som sagt han kan inget säga förens han har fått svar från tillverkaren..
 
Jag frågade om vi kan köra den ändå och denna gången så sa han; att gör det det spelar nog ingen roll längre.
 
Jag centufigerar på näst lägsta varvantalet och då dunkar det inte alls lika häftigt och stenfan är ju redan trasig så det får bära eller brista.
 
G och jag har redan börjat prata om att vi nog kommer bli tvugna att skaffa en ny maskin snart för detta verkar ju inte gå så mycket längre.
 
Köp aldrig, aldrig en så här:
 

Kommentera här: