Trivselkilon

Sen början på semestern har jag laggt på mig lite trivselvikt och den senaste tiden har jag sluppit att frysa så förbaskat så det har inte känts som något dåligt med att ha gått upp men nu kom plötsligt hösten och jag har börjat frysa så förbaskat igen, suck.
 
Då tjänar jag ju inget på att ha gått upp lite (jag har aldrig varit särskilt smal men min kropp reagerar med att frysa när jag väger lite mindre som fortfarande är ganska mycket i andras ögon) och jag börjar då otrivas i mina rundare lår och tänker att jag ska ta tag i det här med vikten igen, men hur?
 
Alltså tillbaka på ruta ett med att banta, tänka ständigt vad jag äter osv fast jag hatar det. Det triggar mig att försöka sluta äta helt men sen blir jag jättehungrig och äter massor istället. :-(
Jag vet ju att jag på något sätt borde höja min ämnesomsättning för det måste ju vara den som det är vajsing på, jag äter ju inte extremt på något sätt, jag vet att jag är dålig på att röra mig men hittar ingen lycka i det utan mår bara ännu sämre när jag måste tvinga mig själv att gå ut och gå eller något annat.
 
Jag har i och för sig mitt löpband, som jag inte låtsas om att det står där i hörnet, som funkar bra och är lätt att använda, ska förska börja gå/springa på det snart igen. Måste bara hitta motivationen först.
 
Jag har ju ägt gymkort tidigre men inte vågat mig dit för det är en sån ovan och läskigt kroppsfixerad miljö som jag inte trivs i alls och känner mig ganska rädd och liten i. Men jag önskar jag kunde hitta den där glöden att börja träna på ett gym och känna mig avslappnad och glad...
 
Jag försöker få med G att börja gymma men vet inte om vi har råd, G är rätt tveksam till gym också men jag tror vi skulle må bra av det iallafall...
 
Svårt det här med kost och motion, hur gör ni för att hålla era kroppar igång?
 
Bild lånad från nätet

Kommentarer:

1 Piercaren ;-):

skriven

Hej vännen! Jag förstår ditt dilemma.. Men hallå.. Skit i om du har några trivselkilon extra och skit i vad folk tycker! Så länge du trivs med dig själv och har ett självförtroende som är på topp så kommer ingen se dina trivselkilon utan dig som person!

Svar: Hej Piercaren! Kul att du tittar in. Du har helt rätt i att man (jag) ska skita i vad folk tycker men ibland är det svårt, man får alla utseendefixeringar upptryckta i ansiktet 24/7 hela tiden i alla olika typer av medier, speciellt nu på hösten verkar det som och då faller iallafall jag dit gång på gång. Tack vännen! :-)
Avell

2 Åsa Helgefalk:

skriven

Hej Viktoria!
Jag tänker att när allt i naturen är så olika i färg, form och storlek,
varför ska då vi människor se likadana ut? Låt inte andras åsikter och ideal styra hur du ska se ut, väga osv. Jag äter tre gånger om dagen, går med hundarna ca 1- 1,5 timme, och njuter av att unna mej choklad ibland, gott vin m.m. Och väger "för mycket"enligt tabellerna. Men detta funkar för mej, jag är 60 år, och jag mår bra. Ät så du orkar njuta av livet, alltför många kvinnor är energilösa pga att de inte vågar äta!
Kram

Kommentera här: