om gårdagen

Igår var det som sagt inte särskillt roligt.
 
Jag kände av uvi igen antagligen för att jag inte dricker tillräckligt och igårkväll var mina vrister dubbelt så stora av någon typ av vätskeansamling.
 
Att det var en dålig dag handlar nog mest om att alla mina egna barn är hemma, tre har lov och en är arbetslös (igen), det är bara Mille som är i barngruppen (han är ju mitt dagbarn och inskriven i min grupp), de stora med lov bara sover och är allmänt sura och den arbetslösa sonen ska vi inte tala om, han vägrar söka jobb eller göra något för "äh, det ska jag göra när mina pengar är slut eller när arbetsmaknadsåtgärden startar för då kommer de nog ge mig ett jobb".. suck.
 
Vi har en konflikt, där de större barnen tycker att dagbarnen hela tiden går före och att jag är snäll mot dom men ställer krav på mina egna barn hela tiden.
 
Ja, delvis har de ju rätt, dagbarnen går före när jag jobbar, deras behov stillas först och jag tar mig tid med dom vid minsta lilla, för det är mitt jobb, mitt levebröd och gör jag inte det så har jag inte något jobb och vi kan inte betala räkningar, mat/ bo kvar osv.
 
Det måste vara en viss ordning här hemma för att mitt arbete ska gå så smidigt som möjligt (tex hänger jag undan familjens ytterkläder för vi har en obefintlig hall där det bara får plats med dagbarnens ytterkläder och enorma väskor) och det stör de större barnen galet mycket.
 
Men när jag jobbar så har jag inte tid att fixa och dona och flytta saker hela tiden utan det måste flyta på, att inte ha en massa grejer frame som de små kan ta eller att jag måste leta en massa för att hitta saker som jag behöver i arbetet (tex är det viktigt att den som plockar ur diskmaskinen lägger sakerna där de ska vara för när jag har sju hungriga barn vid bordet så måste det gå snabbt att få fram muggar och allt).
 
Det funkar så mycket bätre när de är iväg under dagarna och jag får jobba ifred fast när jag har många barn så är det väldigt praktiskt att få lite hjälp också..
 
Tur att dagbarnen inte beter sig, de är så goa och när man har en dålig dag så är det bara att sätta sig på golvet en stund och få en massa mysiga kramar!
 
 
 

Kommentarer:

1 Marie-Louise:

skriven

Usch låter inte som en direkt bra dag. Detta ständiga pyssel och dåliga samvete man ska gå runt med och känna. Hoppas din dag vart lite bättre iaf. Kram vännen

Svar: Kram
Avell

Kommentera här: