Om jobbet

Jag funderar på om jag inte gjorde fel val iallafall när jag valde bort erbjudandet om att få fast jobb på förskolan förra året.
 
Det känns inte bra att ha tre ettåringar och tre lite äldre barn och dessutom i två av fyra arbetsdagar ha nio dagbarn samanlagt. Jag börjar bli gammal och rätt sliten.
 
Nästa vecka har min kollega semester (vilket jag tycker är helt okej, det är ju en rättighet vi har) men då får jag jobba nästan  5o timmar, börja kl 6.30 två dagar och dessutom ha nio barn i tre dagar på raken. Inte okej alls men det är bara att bita ihop och köra på tills det inte går länge.
 
Men vad gör man om det händer något när man sitter ensam med tre ettåringar och sex lite större barn?
(Dessutom ser det ut som om jag får en ettåring till i vår då det är lite akut läge och ingen annan kan.)
 
Fan, karma, var tog du vägen..?
 
Jag funderar faktiskt på att försöka kontakta chefen för förskolan jag var på och se om de är i behov av personal, fast jag vet inte om jag vågar...
 
Nu ska jag inte gnälla mer för idag.
 
Jag med jättevagnen (barnen är ordentligt suddade och helt anonyma), bilden har Mille tagit.
 
 

Kommentera här: