Om maten och hälsan

Det går bra med att äta LCHF det är bara det att det inte direkt känns som om det händer något med vikten.
Jag tror att jag måste äta mindre som jag redan skrivit, det är ju även det där med motionen, jag blir anfådd av att gå en liten promenad eller snurrig av att gå upp för en trappa, det berör ju på mitt knappt existerande järnvärde.
 
Jag har ringt upp i veckan och tillslut fått tag på en läkare angående järn och blodet, alla prover jag lämnat in var inget fel på (förutom järnbristen då) och inte skulle det göras något mer än att jag ska förtsätta äta järntabletter, jag fick tjata mig till att doktorn skulle skriva ut andra för hon tyckte jag skulle fortsätta med de jag redan tar (köper billiga på nätet) men hur kan värdet vara så dåligt fast jag äter tabletter redan?
Och så skulle jag höra av mig om tre månader för nya prover och se om värdet gått upp.
Jag tycker det var så skumt, jag mår inte bra men inget ska egentligen göras?
Jaha, hoppas att jag svarar på de andra järntabletterna snart då så allt blir som vanligt och att jag kan börja träna.
Som det är nu törs jag inte dra igång med löpbandet för jag blir så yr och anfådd med en gång.
 
Jag försöker också äta mycket sånt som innehåller järn (och B-vitaminer) jag har skrivit en liten lista på bra saker jag ska äta mer av:
lax
kött
ägg
spenat
broccoli
avokado
solrosfrön
mandlar
bananer
grönkål
 Idag hade jag tänkt testa att göra grönkålschips men vi hittade ingen grönkål i affärn så det blir inga, men så fort jag får tag på det så ska jag testa.
 
I går åt jag kolhydrater, jag åt några av bullarna som vi bakade, det var gott och idag är jag tillbaka med Lchf igen, förutom tranbärsjosen då som innehåller socker men det ser jag mer som medicin just nu.
 
Annars då? Jo, annars är allt som det ska dårå!
 
Nu boostar jag järn och tranbär och hoppas livet leker när våren snart dyker upp på riktigt.
 
Häpp
 
 
 

Kommentera här: