Matfunderingar och blixt och dunder

Jag har ju typ ätit alla typer av "dieter", kurer och hälsoteorier genom åren.  
 
Jag faller alltid och återgår till att äta vanlig mat.
 
Jag tror egentligen inte att jag äter särskilt onyttigt vanligtvis heller men jag äter alldeles för mycket/ofta gentemot vad jag förbränner.
 
Jag tror min förbränning är väldigt låg och att jag bantat och opererat sönder hela min metabolism.
 
Men nu hoppar jag alltså på LCHF-tåget igen och hoppas att nu, denna gång så ska det göra skillnad.
 
Jag vill se det som en livsstilsförändring men har så otroligt svårt att hålla mig borta från att äta, typ så fort jag har tråkigt, är ledsen, har ångest eller bara inte vet vad jag ska göra med mig själv...
 
Alltså det är inte det att jag trycker i mig saker som är onyttigt, jag äter för mycket av det som jag ska äta, okej mat eller helt åt skogen felaktig mat, allt!
 
Lchf betyder ju Lite (eller inga) Kolhydrater och Högt Fett och proteinintag.
Jag tänker att jag ska varken äta gluten eller laktos med undantag för smör men har redan ätit grädde och halkat dit på att äta för mycket ost. 
 
Varfööör kan man inte bara poppa några piller och sluta äta helt??
 
Jag är helt besatt av att småäta och allt är gott, Jag är så ätstörd och har inget normalt förhållande till mat.
 
Men nu kör jag på det här så gott det går, helst skulle jag vilja gå periodisk fasta också så jag har ett kortare ätfönster, kanske mellan klockan 12 och 20 alltså 16/8 som det kallas. Jag har bestämt att jag ska testa denna vecka och se om det funkar för mig för då kanske jag inte äter så mycket i alla fall.
 
Jag har även denna semester slutat med att dricka te, varför undrar man kanske då?
Jo, jag dricker så otroligt mycket te varje dag och jag har nästan en dl mjölk i varje kopp och x antal sötningsmedels bitar. Det blir en väldans massa extra kalorier som jag bara dricker upp. Dessutom upplever jag att jag springer så mycket oftare och kissar pga. det, te är ju vätskedrivande och på mig verkar det driva väldigt väl om man säger så.
Så nu är det vatten som gäller med och utan citron, bubblor och så vidare. :-)
 
Idag känns humöret liiite bättre än igår men G undrar varför jag alltid ska börja med en drastisk kostomläggning samtidigt som Pmsen är som värst, och ja, det kan man ju undra...Hahaha, det var nog för att jag blev påverkad av min vän V som äter Lchf och är så sjukt smal och snygg och att det här är sista semesterveckan och då passar det väldigt bra att fasa in det här tänkte jag.
Okej, idag ska jag inte falla, jag ska inte åka och stressköpa glass, smaka på ungarnas mat eller äta innan och efter mitt ätfönster så det så!
 
Nu ska jag ta ett till glas vatten och planera vad jag ska äta om en timme,
ha´re bra och hoppas det kommer mer blixt och dunder idag för jag vill så gärna fota en blixt, försökte igår men det bidde inget men det var väldans kul när nästan hela familjen stod och såg på skådespelet på himmelen och tjoade och hejade på stormen.
 
Bring it on Tor, bring it on!
 
 
 

Kommentera här: