Torsdag

Läser och slappar.
Dagarna bara rinner iväg för mig och jag gör inte något speciellt.
 
Men det är nog bra att bara vara ibland också.
 
Idag har jag i och för sig börjat förbereda för att jobba, lämnat in månadsrapport och skrivit matlistor och sånt (skit att man ska behöva sitta med det när man faktiskt fortfarande har semester men det måste ju vara klart innan måndag.
 
Imorgon ska näst yngsta trollet gå lite på fritids (han fick hälsa på idag en liten stund) så det inte blir en chock på måndagmorgon för då drar allvaret igång igen, som tur är behöver han inte gå så långa dagar nu innan skolan börjar mer bara för att få in en rutin.
 
Hoppas det kommer funka bättre nu än innan sommarlovet med hans skola/fritids för nu blir det ju skolplikt på riktigt och han kan inte vara hemma var och varannan dag som han varit för att han vägrar gå dit.
 
Men jag undrar hur vi ska göra om han fortsätter vägra, vi kan väl inte släpa/dra/tvångsbära dit honom, det kan ju inte vara okej?
Det är barnmisshandel tycker jag...
 
Jaja, vi får ta en dag i taget, steg för steg.
 
 
 
 

Kommentera här: