Om att fira nationaldagen eller vad den nu heter

Ja så blev det fredag och Svenska flaggans dag eller Sveriges nationaldag eller vad nu dagen heter.
 
Vi hade köpt en ny grill som vi monterade och jag planterade om mina tomat, paprika och lite andra växter som behövde nya större krukor. Så sydde jag lite överdrag till vår fina lastpallssoffa som G (och jag med lite grann) byggde för ett tag sen.
Vi är sjukt nöjda faktiskt.
 
Sen bjöd vi över G s bror och mamma som kom hit och grillade grillspett och tog några öl och lyssnade på hårdrock (bland annat M.O.Bs  nya skiva som jag kan varmt rekommendera) det blev en riktigt mysig kväll med familjen.
 
Sen skulle vi äntligen se något avsnitt från favvoserien Orange is the new black vars säsong två släpptes denna dag men småtrollen var så uppe i varv så vi låg och såg på Frost tills de somnade, jag somnade förstås lååångt innan dom så det blev ingen tevekväll för mig, haha.
 
 
 

Kommentera här: