Mittiveckan

Sitter med en påse på skallen, har fått för mig att få bort rödfärgen i håret till sommaren för det bleks så hemskt och man måste färga om typ en gång i kvarten.
 
Dottern hade hittat på nätet att man kan blanda bakpulver, citron o billigt schampo som drar ur färg ur håret på ett skonsamt sätt, hon har kört det nu några gånger för att bli ljusare men å andra sidan så färgar hon med en annan typ av hårfärg. Funderar också på att försöka att spara ut håret igen men vi får se, hitintills när det blivit längre än fem cm har jag panikat och klippt av allt igen..
 
Annars rullar det på, G hämtar mina älskade ljus från Yankee Candle, (undra vad det blir för doft denna gången?) trollen följde med och dottra lagar maten idag och mellansonen sitter mest och tonårssurar på sitt rum. Äldsta sonen följde visst också med till centrum för ovanlighetens skull. 
 
Mille har varit  väldigt arg den senaste tiden, han tycker det är jobbigt att dela mig med dagbarnen just nu och Lowe har problem med att gå iväg till skolan och blir ofta både arg och ledsen. Jag blir så väldigt stressad av det och dagdrömmer att vi kunde sticka iväg från allt, starta om hela alltet på ny skola, jobb och framtid och att det skulle bli bättre som av ett trollslag.
 
Äh, antagligen behöver vi alla semester och vila så löser det sig nog.
 
Vi har fortfarande inte fixat på baksidan av huset så vi kan inte sitta där och njuta av vädret och då blir jag ännu mer stressad, blä, vi skulle ju vart färdiga med allt sånt nu när solen skiner och det känns som sommar.
 
Åh, nu ska jag slita upp kartongen som G just ställde framför mig och tända ett nytt fräscht  doftljus och inte titta ut på eländet på tomten.
 


 

Kommentera här: