Sista dagen i mars

Hej igen!
 
Är det någon här? 
 
Livet rullar på i stilla takt och jag är mest hemma, vi väntar på en plats på förskolan till minsta trollet men tiden verkar stå still på den fronten.
 
Våren borde väl kanske vara här nu så här på tröskeln till April men jag är ärligt talat inte ute särskilt mycket så jag vet faktiskt inte.
 
Jag har satt både tomat  och paprika i fönstret och det växer fast kanske inte så det knakar men i alla fall.
 
Jag fantiserar om ett växthus och den drömmen känns inte alldeles omöjlig och det gör mig glad.
 
Jag har en hemlighet som också gör mig glad, vi ska om allt går bra köpa något stort. Jag hoppas av hela mitt hjärta att inget händer på vägen nu bara så det inte blir av men det är nästan ingen väg kvar och inom två veckor vet vi.
 
En alldeles egen Dröm!
 
Så just nu spenderar jag dagarna till att planera, fixa och dona inför livet i Drömmen, och det gör mig glad och får mig att känna hopp igen och det är bra!
 
Vi har haft födelsedag för dottern som fyllde 17år, fotbollssäsongen har börjat och så har det hållits dop också, mellansonen har döpt sig nu vid fjorton år inför sin konfirmation den här våren men först ska han resa till Berlin med konfirmationsgruppen.
 
G har fixat en del hemma också, jag har förstås tänkt ut idéerna och hejat på och målat en del men har inte riktigt orken så han har gjort det mesta av jobbet♥ 
 
så det var Mars det, nu hälsar vi April välkommen!
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: