0 Läs mer >>
Mår inte så bra just nu, känner mig stressad, förvirrad och konstig, hjärnan är konstig och orden fastnar i ett tingeltangel av tankar och saker jag borde komma ihåg.
Undra om det är så här att vara dement?

Kom på idag att jag inte ätit mina vitaminer på ett tag så förhoppningsvis kan det vara det som spökar, någon extrem brist eller något.
Åkte och handlade upp halva hälsokostaffären på vitaminer och mineraler jag kan tänkas behöva.
Tror jag ska ringa doktorn imorgon.

Det är otäckt när hjärnan inte fungerar och det enda som verkar vettigt är att sova som en komapatient.

I helgen har jag som sagt inte varit särskilt aktiv som ni nog förstår.
Men vi har ändå hunnit med leklandet  i fredags och en välgörande tur i skogen men G igår.

Åt favvosalladen på Andys lekland i fredags och G åkte kana med småtrollen.

I skogen tog jag några bilder också, mest på svampar men även en orm (eller snok eller nått) och en ekorre som studsade förbi.

Om helgen

0 Läs mer >>
Så blev det onsdag igen och jag är ledig,  skönt.

På morgonen hade vi möte i skolan,  jobbigt men bra möte,  vi känner oss lite hoppfulla igen iallafall.

Resten av dagen är jag och småtrollen lediga och ska ta en mysdag kanske vi går till Andys lekland på eftermiddagen,  vi får se hur dagen blir.

Nu en cafe latte och mjukisbyxor på!

(Suddig mobilbild innan klipp och färg i skallen)

Om att vara ledig ige...

0 Läs mer >>
Nu blev det verkligen höst,  det känns i både kropp och själ.  Allt blir bara tyngre och tyngre just nu.
Idag är jag hemma och vabbar igen,  sonen vägrar skolan och på onsdag har vi möte med skolan om vad fan vi ska göra,  det här sliter oss i bitar och ingen mår bra i familjen när det gäller detta.

Jag har färgat håret svart,  det kändes som en passande färg just nu.

Några ljuspunkter finns det iallafall,  nu i helgen var Peter,  Jac, J,V och lilla T här.  Det blev en massa tatuering,  bra musik och en massa skratt,  tur att jag har några härliga människor omkring mig så allt inte känns som elände och tråk.

Äh, imorgon är det en ny dag och nya tag.

Ny text på armen.

Måndag igen då..

0 Läs mer >>
Idag har jag varit ledig.

Eftersom jag har det yrket jag har och jobbar 9-10 timmar/dag utan rast så måste vi ta ut övertiden i ledigt och med det schemat jag har just nu så blir det en dag i veckan,  innan semestern så var jag ledig på fredagar men nu har vi bytt så nu är jag ledig varje onsdag.

Idag efter skolan hämtade jag trollen och gick till Andys lekland.
De fick årskort där i födelsedagspresent.

Så idag har de stojjat av sig ordentligt 😊

Ledig onsdag!

0 Läs mer >>
I dag har jag haft en riktigt kul dag, jag har lekt fotograf och delvis stylist. Skitkul faktiskt!

Gs band behövde ta lite nya bilder och tyckte jag kunde få göra jobbet och det gjorde jag ordentligt, jag låg, kröp runt på alla fyra, stod på stege och satt på marken och fotograferade så jag har jobbat ganska så hårt faktiskt.

Hoppas de blir nöjda med bilderna.

Jag är inte så duktig på redigering (har för dåligt tålamod, det tar ju för lång tid att sitta och pilla, jag vill vara klar med en gång så jag snabbredigerar oftast mina bilder i Photoscape istället) så den riktiga redigeringen av de bästa bilderna denna session överlåter jag till G.

Här är ett smakprov jag snabbredigerade nu på kvällen:

Obs, detta är inga officiella bilder på bandet utan dessa bilder är mest på kul.

Kul dag!

0 Läs mer >>
Hittade fler fina bilder i telefonen,  snaaart är jag klar med Prag men inte riktigt än…

Prag del 356 eller nå...

Jag har en del till bilder på denna fantastiska staden som jag gärna visar så här kommer del tre, jag längtar tillbaka jättemycket när jag går igenom alla bilder (kanske är det lite för att jag är hemma med en rätt grinig sjuåring som har ont i magen då och då och är understimulerad resten av tiden, jag tycker det är så svårt att hitta på något när man vabbar. Jag tror han skulle må bra av att röra på sig lite men tycker det är så pinsamt om jag skulle stöta på någon ute då..)

Vi drack en del kaffe denna resa, till och med jag som inte alls tycker om kaffe tog en och annan latte (med mycket sötningsmedel ska jag tillägga) bara för de såg så goda ut :-)
Resans godaste sallad, varm camembertost på en bädd av blandad sallad, mums!
Finaste G ♥
På hotellet fanns en del riktigt coola möbler.
Det finns mycket att se vid  Gamla stans stora torg, bland annat den astronomiska klockan, Prazsky Orloj men det är vääldigt mycket folk.

Prag ♥ del 3

2 Läs mer >>
Jag har ju redan berättat med ord om vad vi gjorde i Prag så här kommer fler bilder,  dock bara från mobilen denna del.

Underbara Prag del 2

I dag är det redan tisdag, vi kom hem i söndagskväll men allt har varit lite upp och ner här så det har inte blivit så att jag ens har tittat på bilderna från resan än.

Men nu!

Vi kom till Prag i tisdags vid lunchtid ungefär, jag hade inte ätit något på ett bra tag så jag var ganska så hungrig. Vi checkade in på vårt fina hotell och sen tog vi en promenad runt i området där hotellet låg.
Bara ett stenkast i från låg ett stoort fint shoppingcenter som hade typ allt man kunde önska sig.

Vi hade sparat en del pengar som vi handlade upp under veckan. Mer om det senare.

På kvällen åt vi världens största trerätters middag på hotellet (ingick i rummet) sen rullade vi upp på rummet och låg och flämtade så mätta blev vi :-)
På onsdagen gav vi oss ut i Prag, vi gick och gick, såg alla de intressanta sevärdheterna så som Karlsbron, den astronomiska klockan och en massa andra vackra byggnader och saker.

Vi mötte upp vår kompis Jac och drack drinkar på Hard Rock café. sen gick vi tillbaka längs floden mitt i Prag.
På torsdagen åkte vi till vår kompis Peters tatueringsstudio, jag ville göra en minnestatuering av resan.
Det blev en jättefin kungakrona i nacken, vi var där hela dagen och sen gick vi en lång promenad genom en stor park och upp på ett berg där det var en fantastisk utsikt över hela Prag och slottet åt andra hållet, tyvärr hade jag inte med mig min kamera så det blev bara några med mobilen.

Jag har inte fotat så mycket som jag trodde för jag har varit lite nervös när vi har rört oss i nya och okända områden, min ångest har legat som en liten grå skugga men jag har klarat det bra ändå, har åkt taxi och rört mig en hel del utanför min comfortzon i alla fall.
På fredagen tog vi lite sovmorgon och sen mötte vi upp J och V som kom från Stockholm, de skulle bo på ett annat hotell en liten bit upp för samma gata vi bodde på men det hotellet hade översvämning så de fick rum på ett annat som låg rätt långt från oss tillslut.
Sen tog vi en taxi till ett restaurang där vi mötte Peter för lunch.

Vi åt traditionell Tjeckisk mat som var supergod (men mycket mastig) och drack öl. Sen tillbaka till hotellet för en liten siesta och efter det möttes vi upp igen på J och Vs hotell.
Sen blev det utgång, vi kom väl i säng vid fyra eller något.

Lördagen blev inte riktigt som vi planerat :-) drinkarna i Prag var väldigt starka eller något så vi var mest på hotellet denna dag efter det blev det söndag och vår sista dag i Prag för denna gång, vi shoppade och shoppade för hela slanten och när vi väl kom hem så blev det julafton för alla barnen som fick massor av saker.

Vi har haft det såå bra och det här var den bästa fyrtioårspresenten ever, jag är så glad vi gjorde det även om det inte har funkat så bra här hemma när vi var borta.

Och så lite bilder!

I del 2 så blir det ännu mer kort, nu måste jag gå och ta hand om näst yngste trollet som är hemma idag och har diarré och ont i magen.  Jag skulle egentligen börjat inskolningen av två nya barn idag men ödet ville annorlunda.
Ha en toppentisdag alla ni nära och kära!

Underbara, fantastisk...

0 Läs mer >>
Vi har det fantastiskt här!

Njuter av varje minut och vill inte att det tar slut.  Hotellet är jättefint och staden är fantastisk men jag har inte tid att blogga,  finns så mycket att se och göra.
Återkommer när vi är hemma igen ❤

Förlåt och tgif igen

1 Läs mer >>
Nu har jag jobbat sista dagen denna vecka, imorgon bär det av på nya äventyr, jippi!

Väskan är packad och allt är klart, jag ska ta ett bad och fixa naglarna så är jag helt klar också.

Känner mig ganska nervös för själva resan men det ordnar sig, har några lugnande tabletter att ta innan så jag kapar topparna på reseångesten i alla fall.

Jag ska försöka mobilblogga lite men vet inte hur mycket jag hinner med, annars får ni vänta tills på söndag,
Ha´re!

(Några bilder från i lördags vid Vegabarens raggarbilträff.)

Imorgon, Prag!

0 Läs mer >>
Helgen gick verkligen i kalaset tecken.

I fredags fyllde Lowe sju år och fick paket och frukost på sängen sen var det skola och jobb,  på kvällen valde han pizza till middag och en chokladtårta.
G skulle spela inne i stan med bandet så han tog gitarren och åkte och jag och barnen kröp ner i  soffan och såg på film.

Lördagen sov vi länge ( trollen är rätt förkylda just nu)  och sen åkte vi till ett lekland och hade barnkalas,  det var värt varenda krona och barnen hade jättekul.

Sen hem och städa och så blev det söndag.

Vi hade ett kalas till då med släkten.
Min bror kom med sin fru och son (de har nyligen fått barn, en treårig underbar liten kille) och lillkillen var så god och glad och lekte ned mina småtroll och det var jätteroligt att se.

När vi kalasat klart så packade jag allt jag ska ha med till Prag, trodde jag skulle ha en full väska men den vägde bars ca 10 kg så då kan jag handla tio till om jag vill!

Första tårtan!

Kalastime på Kaatach:
Andra tårtan, en fotbollstårta som G har gjort!