Fredag

Idag har jag, G och småtrollen varit iväg på ett sista äventyr denna semester.
 
Vi åkte till Parken Zoo
(fast jag tänkte efter att ha läst skriverierna om den parken i höstas att vi aldrig skulle åka dit igen, men vi tänkte om.  Jag tror det är lika illa på alla djurparker och då kanske man ska bestämma sig för att aldrig besöka någon djurpark någonsinn på grund hur det ser ut bakom "kulliserna". Men jag vill se levande exotiska djur även om de då måste sitta i bur för att inte skada eller äta upp mig och får de mat, den omsorg de behöver och mår bra så är jag nöjd.)
 
Det har varit en toppendag!
 
Jag gillar den parken och det gör barnen med för den har allt djurpark, lekpark och tivoli i samma paket och dessutom i en lagom storlek.
 
Vi har tittat på en massa fina, spännande och interssanta tillsynes välskötta djur, åkt en massa åkattraktioner (nja, inte jag dårå) och sett dinosaurier som både lät och rörde sig och sprutade vatten!
Det kom en regnskur men det märkte vi knappt av mer än att det var skönt att det blev lite svalare och att fler djur kom fram istället för att ligga och sova i skuggan.
 
Vi är jättenöjda och kommer åka dit nästa år igen helt klart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: