Helgen och ny vecka

Det har blivit lite glest mellan inläggen på den senaste tiden. Vi har pysslat runt med annat här hemma och solen har strålat och vi har haft utemys så jag har inte velat sitta inne och blogga då, jag spenderar ju så mycket tid vid datorn ändå genom skolan.

Vi hittade lite kalkelplattor som någon slängt och jag fick för mig att göra ett mosaikbord av det gamla soffbodet vi har stående på baksidan. G tyckte det var så kul så han tog över projektet efter ett tag. Jag virkade istället och det går bättre och bättre men jag behöver träna mer.

Idag är barnen lediga från förskolan på grund av planering och jag har svårt att få något vettigt gjort. Vi har planterat frön i rabatten men jag hoppas jag kommer ihåg att vattna så det kanske blir lite fina blommor där. De större barnen som också var lediga idag (förutom den äldsta som sover? fortfarade) är hos farmor och de ska köpa skolavslutningskläder, en tradition de har att hon bjussar dem på en shopingdag och mys.
Jag skulle också vilja ha haft en sån farmor..

Jag är lite nervös också, snart är skolan slut för denna termin och jag återgår i tjänst över sommaren men antagligen inte som dagmamma utan blir nog placerad på dagis någonstans i Haninge kommun.

Jag hoppas innerligt att det kommer bli bra och att det blir en avdelning med trevliga arbetskompisar.

Min boss ska höra av sig denna vecka om var jag hamnar så det är lite småjobbigt.

Jag har ju inte arbetat på en arbetsplats på 8 år (jag har arbetat hemifrån som dagmamma under dessa år och varit föräldraledig med två barn mm) ungefär så det är ganska läskigt.

Jag känner mig liten och osäker just nu men det SKA gå bra och det KOMMER bli kul med nya arbetsuppgifter och arbetskamrater, så det så!!

Lite bilder från helgen:




Kommentera här: