Pyssel och bak

   När orken och lusten fallit på så har jag faktiskt både lyckats baka och pyssla mer än vanligt, kanske det beror på att jag på senaste tiden knarkat DIYbilder och heminredningsbilder på Instagram eller att jag helt enkelt är mer påverkad av att det snart är jul än vad jag vill erkänna.
 
Det kanske inte är de finaste alstren ni sett men jag är glad och stolt för mina grejer faktiskt och allt som kan få mig att känna lite glädje tror jag är bra!
 
Gjorde en garngran (första bilden) med hjälp av klister, garn och en strut av papper med plastfilm på.
Andra bilden visar en annan gran av mossa som jag klistrade på en avklippt petflaska.
Sen gjorde jag en julkrans av kottar, en ring av kartong och ett rött band och en liten nalle vi brukar ha hängande i granen (tredje bilden)
 
     
Jag har gjort doftljus med oljor och dofter med lite varierande resultat (ett litet ljus började brinna, hehe)

Jag har fixat och trixat till det i köket (och möblerat om men det tar vi någon annan gång), tröttnade på vita skåp så jag tog av luckorna, klädde in bakstycket med presentpapper och tejpade dekortejp på hyllplanen, jag är jättenöjd och gillar förändringen.
 

Jag hittade en röd lite kantstött ljusstake på vinden som jag fixade till med hjälp av aluminiumtejp och svart färg som jag gnuggade av innan den torkat helt. Ljusen är egenrullade vaxkake ljus också.
 
Och så har jag bakat bla en egenpåhittad apelsinkaka som blev jättegod.
 
 
 

Kommentera här: