Det här med presenter till personal innom barnomsorgen och skolan

Jag tycker inte man ska ge presenter överlag till personalen, nu ville sexåringen det så då blev det.
Men överlag är det fel.
De får lön för sitt jobb och några uppskattande ord räcker för de ska göra ett toppenjobb med våra barn ändå utan mutor.
 
Visst finns det sätt att ge uppskattning ändå, en egenhändigt plockad bukett, en fin teckning eller så (vi hann inte med det igår men nästa avslutning lär det bli det istället).
 
Det värsta är när personal får alkohol, jag fattar inte hur man kan ge det till de människorna som ska ta hand om ens barn, du vet ju inte om ifall den personen kan ha problem med alkohol, den kan vara fd alkoholist eller periodare eller vad som helst.
Inte okej tycker jag.
 
Förra sommaren till exempel fick G fem-sex flaskor vin, nu har vi inte något problem med alkohol men ändå, det är för mycket.
Nästa sak som jag inte förstår är dyra små ljuslyktor i glas, prydnadssaker och annat som föräldrar har lagt pengar på, lägg pengarna på något vettigare som att skänka dom till Rädda barnen eller något.
Ni vet ju inte alls vad personalen har för stil eller vad de tycker om.
Sen finns det de föräldrarna som egentligen inte har råd men som känner sig tvingade att ge något eller ge pengar till en insamling av något slag.
Det är hemskt och inte okej.
 
Ger du  en sommar gåva till din husläkare eller kassörska på din mataffär?
Nej, jag skulle inte tro det.
 
 
 

Kommentera här: