Lördag? Herregud var tog veckan vägen?

Jaha, lördag. Det gick fort.
 
Idag ska vi åka och klippa pojkarna (jag SKA inte klippa mig men är i ärlighetens namn lite orolig att åka till frisören för jag vet att jag blir så sugen när vi väl kommer dit :))
 
Sen ska köket få sig en omgång av sortering och skurning. 
 
Mer än så blir det väl inte idag. 
 
Igår var det två av mina dagbarns sista dag, de ska vidare till annan omsorg.
Jag ska inte skriva något vad jag tycker om något av det mer än att jag fick fina blommor (fast de verkligen inte behövdes) och en del tack-och-hejdå kramar, det känns alltid lite sorgligt när barn slutar för man kommer dom så nära, de blir nästan en i familjen och det känns så skumt att aldrig träffa dem igen.
 
Jag fick sluta lite tidigare dessutom, det händer inte särskilt ofta, så då stack jag, G och tre troll till Ikea för att köpa ett skrivbord till mellantrollet. Han fick välja själv och valde ett tjusigt med glasskiva och grejer (jag skulle nog ha valt något mycket mer praktiskt, men han var superglad så det var nog det bästa ändå), jag fick med några kuddar (vad annars?) och en matta och lite annat plock.
Vi åt mat där också, jäklar vad billigt det är. Middag för fem personer för under två hundra. :-)
 
Sen åkte vi hem och blev lite osams när vi monterade bordsbenen, hmm, note to myselfe, inte montera Ikea saker efter en jobbig arbetsvecka på en fredagkväll. Men vi fick ihop det tillslut i alla fall.
 Sen somnade jag utslagen av utmattning med kläderna på typ.
 
Jaja, nu måste jag göra mig iordning, tjing!
 
 
 
 

Kommentera här: