Om att vara i hemtrakter

Idag har vi varit i Trosa, som jag kommer  ifrån, på marknad.
Det var fem år en sist vi gick på Trosa marknad förvånansvärt mycket av själva marknaden var sig lik, Trosa och andra sidan förändras varje gång vi är där, det byggs och ändras en massa.
 
Såna här fina (men ganska blåsiga) dagar kan jag längta tillbaka litegrann faktiskt.
Hela familjen var med för en gångs skull och vi gick tillsammans med äldsta sonens fina farmor,
vi hade jättetrevligt tillsammans.
 
Det gick åt en hel del pengar på godis och annat men vi är trots allt sju personer så utslaget var det nog inte så farligt.
 
Efter vi gått runt ett par timmar och benen kändes som stockar så åkte vi hem till min mamma och åt middag tillsammans med min storebror.
Vi satt länge och åt, skrattade och pratade,  jag hade gärna varit kvar längre men småtrollen var så trötta och lite småstökiga så det var dags att fara hem igen. 
 
Det blev en riktigt mysig heldag med de jag gillar mest!
 
 
 

Kommentera här: