Medial utveckling

Nu måste jag försöka mig på att skriva ner hur det var på Medialutvecklingscirkeln i onsdags. Det var ju som sagt första mötet så jag var som vanligt väldigt nervös, tror jag gick på toa hundra gånger innan jag for dit. Jag var sist där men inte försenad i allafall men jag stormade in och alla fick en ordentlig titt på mig men jag hann inte kolla in dom i smyg. Sen gick vi in och satte oss i en cirkel och Marica tände ljus. Några kände nog varandra men det var nog fler som jag som inte känner någon förutom Marica som håller i cirkeln. Hon pratar och berättar en massa och vi andra lyssnar och bryter in med frågor lite då och då, hon berättar om att det är andar eller änglar som "styr", eller som jag hellre vill säga ljusfigurer då jag har lite svårt för att tro på Änglar som Ärkeängeln Mikael och såna som skrivits om i Bibeln då jag inte tror på gud, kursen eller rättare sagr vad som den handlar om, lite lagom flummigt så där. Vi får meditera och försöka "se” de bredvid på båda sidors aura som en färg. Mycket spännande men jag har alltid svårt att slappna av i nya grupper så det fungerade inte så bra för mig men jag fick i allafall upp en färg i huvudet för båda men vet inte om det var min livliga fantasi eller om jag verkligen lyckades. Sen pratades det mer och jag känner mig som en svamp som bara suger i mig allt spännande som alla berättar men i frågesätter en hel del (Så pass mycket att när vi avslutade så kom den enda mannen i cirkeln fram och sa att han tyckte det var bra att jag var kritisk och ifrågasättande.). Sen fick vi dra ett kort ur en lek och inte titta på det, sen skickades var och ens kort runt i cirkeln och vi skulle säga det första vi fick upp i huvudet när vi tittade på bilden på korten som då var riktat till den som dragit kortet från början. Jag fick höra saker som stormigt, kaos, rörigt, virrvlande mm om mig via mitt kort och så känner jag ju mig ofta så det stämde in ganska bra. Några kort verkade stämma in på sina ”ägare”, några inte. Det var så mycket intryck så jag kan inte återberätta allt. Men det som fastnade mest var nog att allt handlar om att tro på sin magkänsla betydligt mer än vad vi gör och bli duktig på att lära sig läsa av folk genom magkänslan och kroppsspråk mer än vad som kommer ut ur munnen för det stämmer oftast inte och att vi känner av våra medmänniskors energier mer än vad vi tror och att det kan vara bra att mentalt tänka fram ett skydd mot det så vi inte blir dränkta i andras känslor.

Puss från flumViktoria

 

Kommentera här: