Dag före dopparedag

Då var det bara idag kvar sen är det julafton, dagen som allt stress och jäkt och paketinköpning ska ge julefrid, lugn och ro..
Hmm i verkligheten brukar det ofta bli tjafs, besvikelse och lite tårar, ialla fall hemma hos oss.

Alltid är det något barn som har förväntat sig för mycket och blir besviken och ledsen, jag och G blir småsura på varandra på grund av trötthet och sen är dagen över. 

Julen kommer lika fort som den är slut.

Jag vet inte hur andra tycker men när julafton är över är julen över och nästa milstolpe är Nyårsafton som alla pratar om.
Jag kan inte minnas att jag någonsin har haft en speciellt minnesvärt nyår.
Att fira nyår ska vara så himla speciellt och årets fest för många, vi brukar oftast vara hemma och det blir väl som vilken lördakväll som hellst med god mat, snacks och kanske en film. Sen så får vi se om vi orkar gå ut och se på alla pengar som folk skuter upp i natthimlen.

Idag har jag två dagbarn och vi ska inte göra något speciellt idag. Det blir julmat till lunch och pepparkakor till mellis, jag struntar i om det kanske blir lite mycket socker och onyttigt idag! Kanske blir det något litet julpyssel också, vi får se.

Kommentera här: