Nu vänder det

Nu vänder det och vi går mot ljusare tider igen.
Skönt, hatar detta mörker och längtar innerligt till våren och ljuset.

Jag ser inte så mycket av det för nu har jag fått ögoninflammation.
Fan, allt går runt, runt här hemma . Tror inte att alla har varit helt friska samtidigt sen i augusti faktiskt, det är alltid någon som har något.
Suck!

Nu ska jag jobba och jag sitter och väntar på att dagbarnen ska ringa på dörren.
Jag har arbetstid från 7.30 så då får man sitta och vänta tills någon dyker upp, det verkar vara så att folk garderar sig och skriver en lämningstid men kommer en annan. Vi gör också så fast det är lättare för dagis att rätta sig efter det, de behöver inte sitta och vänta då det finns fler barn.

I dag så är det två barn som behöver omsorg och samma i morgon.
Vi får se om båda kommer bara, ibland dyker inte barnen upp. Jag hoppas de kommer snart för jag behöver pengarna. Hoppas jag får betalt även om de inte kommer för jag har fixat med mat och pyssel osv...

Kommentera här: