Kött

Jag har en släkting som inte vill att vi ska köpa kött, eller rättare sagt gris och nötkött, pga hur djuren blir hanterade. Jag tycker hon har rätt men tror att vi inte har råd att bara köpa viltkött som hon rekommenderar eller åtminstone produkter som är ekologiska och med hög kötthalt i. Vi(hon) pratar om det varje gång vi ses och jag håller med henne, det är en hemsk industri men jag har svårt att ta in det, för när vi handlar så köper vi den billigaste köttfärsen för att få ut så mycket mat som möjligt för pengarna. Ibland gör vi egna köttbullar och ibland köper vi färdiga, jag äter helst inte de färdiga då jag tycker de luktar bajs, men ungarna föredrar dom framför de egengjorda köttbullarna. Vad ska man låta styra, barnen, så de äter, eller köttindustrin eller plånboken?

 

Kommentera här: