Hjälpas åt

Jag läste i tidningen för ett tag sen att våra barn är bättre än vad vi var på att hjälpa till hemma. Hos oss stämmer det. Vi ställer nog ganska höga krav på barnen här hemma egentligen. Det finns perioder när de inte hjälper till så mycket men mestadels så är de duktiga med både matlagning och städning efter att vi satte ner foten ordentligt och meddelade att de faktiskt inte bor på ett hotell. Det är klart att vi bråkar om att hjälpa till hemma, speciellt när vi är under tidspress, men det funkar. När jag var liten så gjorde inte jag mycket hemma och jag kommer inte ihåg att jag hade kravet på mig att göra det heller. Så när jag flyttade hemifrån vid 16 års ålder så kunde jag knappt något, och det vill jag att mina barn ska slippa. Mina barn ska kunna städa ordentligt, tvätta sina kläder och laga mat, när de flyttar hemifrån.

Kommentera här: