Vårdare och hårdrock

Vaknade av att Mille låg klistrad mot mig  kokhet och snorig svagt gnällande efter välling.

Gav honom febernedsättande och flyttade över honom till soffan och fixade frukost till honom, Lowe och mig själv.

Sen startade dagens springande, vällingen för varm, mackan har för lite smör, fel ost, Lowes choklad för kall, upptäcker att Lowe gömt sina brödkanter i mellan soffkuddarna, hunden snor min macka och när jag väl kan sätta mig mer och äta min frukost är mit te kallt och frukosten består nu av en kopp kallt te och en näve vitaminer, suck...


Jag är ingen bra vårdbiträde, jag blir bara sur och grinig tillslut av allt servande hit och dit. Jag gormar; nu är det nog!!

Jag skulle aldrig kunna jobba inom vården, har väldigt svårt att radera mig själv och ge upp mina behov för att bara serva någon annan.

Imorgon har Gs band, Skellington, releasefest på Copperfields (Fridhemsplan 36, Stockholm) för deras minialbum "Professional Anger" släpps.

Jag skulle följa med men börja nu tveka, mitt öga är jätterött och känns som om det är för stort för ögonhålan men ser mindre ut än det andra ögat och Mille har nästan 40 graders feber.

De större barnen hade lovat att vara barnvakt imorgon men det känns inte riktigt bra att låta dem vara det när Mille är så sjuk.

Vi får se, G kanske kan hitta någon söt liten groupie att gå med istället! ;)

Jag blir lite ledsen för jag såg fram emot att få gå ut, se min älskling på scen och få vara barnledig en kväll. 

Men, vad är väl en bal på slottet...jag får väl sitta hemma och gråta en skvätt istället...

Jag ska iallafall (hur ögat än ser ut) på en spännande kurs på lördag och söndag!

Kommentera här: