Jobbig lämning

Det blev som jag befarade, båda småkillarna var jätteledsna när jag lämnade dem på dagis. Mille var som vanligt så med honom är jag ju lite van vid att lämna gråtandes, men Lowe var det värre, det känns så tungt när det blir så.

Jag kan inte riktigt slappna av och göra det jag ska när jag lämnar ledsna barn.

Jag hämtade lite tidigare för att de fortfarande går på penicilin och ska ha en dos mitt på dagen med.
Men så så glömde jag iallafall och ge dem det när vi kom hem, virrpanna.

Jaha hoppas det inte gör att de blir sjuka igen nu då, fast det tror jag inte.

Jag kom på att jag inte berättat vad jag var i väg och gjorde i torsdags. Jag hade halsfluss och var rätt trött men åkte i väg iallafall.
Jag kom dit och sen satt vi och pratade och kliade husgeten bakom örat innan jag fick pröva på att SMIDA.

Jag har alltså fått kontakt med en smed som jag ska få lära mig mer om järnsmide av i utbyte att jag hjälper till vid olika event runt Handens museum som han och hans fru driver på sin 'gård'.

Att smida var jättekul och jag vill göra mer och lära mig mer.

Jag tillverkade en liten krok som inte ser mycket ut för världen men jag är mycket stolt att ha gjort alldeles själv!
Sne och vind men alldeles handgjord av MIG!

Kommentera här: