Retro shabby kitsch

Sen jag skrev inlägget om Shabby shic så har jag funderat lite på det. Jag gillar den stilen men hos oss är det mer åt Retro shabby kitcsh hållet (min egen påhittade inredningsstil).
Jag har en liten förälskelse i 60 och 70 tals mönster och gillar rött och orange och då är det svårt att bara köra vitt, vitt vitt.
Om jag tittar mig om kring ordentligt så blir jag förvånad vad jag har släpat hem genom tiderna. Inte alls så där pluttignuttigt som jag trodde jag vill ha det?!

Nu har jag ialla fall hittat på en egen stil och så vill jag ha det, en salig blandning alltså med ett tjusigt namn!

Kinesisk eller om det var Mongolsk stridsdräkt köpt i Kina och sägs ha blodfläckar från strid på innsidan. Hänger på vardagsrumsväggen:



Vår gamla slitna soffa och mitt älskade soffbord med min mormors underbara 70-tals överkast på ryggstödet:



En av G's gitarrer som hänger lite här och där:




 

Jag längtar till i kväll då jag och G ska på äventyr! Rock on och skepp o'hoj på er!