Inte mycket

Det händer inte mycket just nu.
G jobbar och jag är hemma med småtrollen som mest är ute och leker eller hoppar studsmatta. De större barnen syns knappt heller till då de sitter och häckar på sina rum dyngnet runt just nu, den äldsta har åkt till sin pappa.
Jag kommer mig inte riktigt mig för att göra någonting alls just nu (ja, förutom sånt som man vanligtvis gör, tvättar, plockar upp grjer och slösurfar på datorn..).
 
Jag längtar efter att min kamera ska komma, G tog tag i kameraproblemet och bestämde vilken jag skulle ta och betalade och fixade, det enda jag behövde göra var att bestämma vilken färg den skulle ha och bara det tog en timma för jag har så svårt att välja, så nu väntar jag bara på att den ska komma med posten.
 
Egentligen har vi inte råd med vi fick ta av undanstoppade pengar, jag har även köpt en sån där ful sparkdräkt typ Onepice som jag tror kan bli användbart direkt efter operationen då jag kommer ha ont och vara väldigt begränsad i rörelsena ett tag dessutom kommer jag gå som en fällkniv första tiden.
 
Jag väntar på att de ska ringa om operations tid nu när det faktiskt är augusti och det snart är dax och jag börjar bli ganska rädd om jag ska vara ärlig, jag är ju så dålig på att ha ont...
 
Jag har även pratat med min boss om att jag skulle vilja vara föräldraledig nästa vecka också då det slog oss att det inte var rättvist mot Mille att på måndag morgon kasta in honom (antagligen störtgråtandes) på dagis som han inte varit på på väldigt länge och dessutom har de ju omorganiserat över sommaren med helt ny personal och nya barn, det ända som är sig likt är lokalen om de inte har gjort om den också.  Som tur var så godkände bossen min förfrågan och jag får vara hemma och med Mille på dagis nästa vecka också, nackdelen med detta är att jag antagligen inte kan vara ledig alls nästa sommar då jag har gjort av med all semester och all komptid jag hade denna sommar plus dessa två veckor med föräldraledigt så nu finns det knappt något att ta ut då men det får jag lösa då.
Inte ta ut sorgen i förskott!
 
Så, nu ska jag försöka göra något gott av blåbär istället!
 
 
 

Kommentera här: