Söndag?

Dagarna flyter verkligen in i varandra nu, vi sover skamligt länge hela familjen (med straffet att trollen är vakna halva natten) vi har nog vänt på dygnet lite för mycket.
 
Imorgon är det nyårsafton, vi ska vara hemma med barnen och inte göra något speciellt mer än att äta något gott, göra överdrivet mycket efterrätt och vifta med några tomtebloss.
 
Vi köper aldrig några raketer då jag tycker så synd om alla djur, både vilda som tama, men vi går gärna ut och tittar på raketer i området. Det kanske är fel att vara emot raketer men ändå titta på andras men det skiter jag i. Om ingen skulle skjuta upp några så skulle jag ju inte sörja det alls men nu när de ändå gör det kan man väl titta på spektaklet, eller hur?!
 
Alla våra husdjur genom åren har varit livrädda för raketer och smällare och legat i badrummet och skakat och jag tycker också det låter och är lite läskigt kan jag erkänna.
Precis när vi kommit ut vid tolvslaget och allt drar igång så för ett ögonblick vill hela min kropp springa iväg i flykt innan hjärnan övertalat kroppen att det inte är något farligt.
Tur att man inte alltid följer kroppens första reaktion, då hadde jag nog varit ännu knäppare än vad jag är idag!
:-)
Idag ska vi få låna svärmors tvättmaskin, synd att den är så liten och att det kommer ta sån tid att tvätta tre ynka tvättar bara men otroligt tur att vi får låna den. Jag ska även handtvätta lite har jag tänkt. Sen röjer vi nog av lite här hemma så det är lite mysigt till imorgon även om jag inte tycker nyår är särskilt mycket att fira egentligen.
 
Ha en bra dag!
 

 

Kommentera här: