Pysventil

Jag måste få klaga.

Jag har försökt att leva utan att klaga när jag hade läst boken "En klagofri värld" som var uppiggande och en trevligt tänkande men jag behöver en pysventil som kan släppa ut det som gör mig frustrerad och ledsen.

Då är klagan genom munnen bättre än att slå sönder saker eller kasta något i väggen eller liknande. Jag försöker att inte klaga på andra men ibland smiter såna pysar ut också då oftast på min familj som inte gjort vad jag förväntat mig eller något sådant. Jag klagar aldrig till andra utomstående förutom folk på teve eller film då förstås då jag inte har rätt att tala om för folk vad som är rätt och fel (I mitt huvud) utan de får hitta sina egna rätt och fel.

Just nu klagar och gnäller jag ganska mycket. Jag känner mig ledsen och besviken på min kropp som går och blir sjuk just nu när jag betalat dyrt för att äntligen få ordning på fettet och gå ner till BMI 25.
Jag vill operera bort mitt hudhäng på magen men har inte råd att göra det så då har jag fått en remiss till landstingets kirurg som har godkänt mig för operation OM jag gått ner till BMI 25.

Det är endast därför jag vill gå ner i vikt, jag tycker annars att min kropp är ganska okej. Den har fött fem undrbara barn, den fukar väldigt bra, jag har inga smärtor eller sjukdomar eller allergier eller bölder eller mm mm.
Min man gillar mig och min kropp och dessutom är jag så jävla nöjd att jag har blivit smal.

JAG ÄR BRA!

Visst skulle jag trivas ännu mer med mindre fett och mer muskler och smalare ben och det kan jag nog skaffa men inte till vilket pris som helst.

Jag är 37 år och jag kan aldrig se ut som de retuscherade 16-åringarna men ser i modetidningar och liknande och det gör mig inget alls. Dessutom ser ju ingen ut så på riktigt!

JAG ÄR SÅ BRA ÄNDÅ FÖR JAG ÄR JAG!

Jag är fin, sexig, stark, frisk och framför allt jag!

Kommentarer:

1 Carola:

skriven

PRECIS :)

Kommentera här: