Hemma hela dagen

Idag har det varit så varmt och under frukosten stäckte jag något i ryggen så jag har käkat värktabletter hela dagen och gått runt och tyckt synd om mig själv.
 
Jag är urusel på att ha ont, värst i världen tror jag, jag blir på dåligt humör och vill bara gå och lägga mig.
 
Som tur är så har barnen och dagbarnet haft roligt iallafall hoppandes studsmatta och lek runt i hela huset.
 
Både G och dottern har börjat med LCHF mat denna vecka och jag hakar på lite smått, jag tror egentligen inte att jag ska äta så där mycket fett men försöker äta lite mindre än dem. Man ska ju äta mycket fett för att hålla sig mätt längre tid så man på så sätt äter färre kalorier än man gör av med (tror jag) men på grund av min opererade magsäck så blir jag hungrig fort ändå och det funkar nog inte då om jag äter fet mat så ofta så jag ska komma på en egen variant på LCHF som är mindre fel med mer grönsaker istället. Vi ger det till på fredag och sen ska vi se om någon av oss tappar vikt ihuvud taget.
 
Sen har jag haft sån ågren över nästa vecka då jag skulle ha jobbat på en annan förskola än den tidigare och det skulle vara massa barn från massa olika daghem och en massa vikarier hit och dit. Men så kom jag på att jag faktiskt har lite föräldraledighet kvar så jag ringde och frågade om jag kunde få ta ut föräldraledigt nästa vecka istället och det fick jag, tror fan inte att jag varit så glad och lättad på länge, känns superbra helt enkelt!
 
När dagbarnet gick hem så åkte vi en sväng till frisörn och klippte dottern i en emoliknande frisyr, hon är supernöjd och i morgon ska hennes hår delvis bli rosa, spännande! Jag hade lite färg kvar från när jag körde rosa slingor för något år sen som vi ska lägga i. Bild kommer imorgon om dottern tillåter!
Inge mer glass i stora lass denna sommar, iallafall inte för mig, G eller dottern :-( men vi kan ju alltid blanda i hop lite LCHF glass tex denna:
Blåbärs mosse/ glass (beroende på om man orkar vänta på att det blir glass i frysen eller inte:-) )
 
Ingredienser:
    2 dl vispgrädde
1 dl crème fraiche
1 äggula
150 g frysta blåbär
1½ msk sukrin eller sötningsmedel av något slag

Gör så här
    Vispa grädden fluffig. Vispa sedan crème fraichen fluffig. Blanda ner i grädden, tillsätt äggula, sukrin och frysta blåbär. Vispa sedan tills blåbären har fördelat sig ordentligt.  
Mumsigt värre! 

 
 
 

Kommentera här: