Måndag

Igår var vi i skogen, på tio minuter hade jag och G plockat två liter hallon. Nu börjar frysen bli så pass full så jag börjar fundera på att lära mig göra sylt eller saft eller något. Sen plockade vi blåbär, det tar lite längre tid men vi fick ihop ca tre liter av dom, Sen när vi kom hem gjorde jag paj och "vaniljsås" på LCHF vis förstås.
Jag slängde ner blåbär i en smord form
Blandade fusksocker och smör och coccosmjöl i mixern
La degen över bären
Tjoffade in i ugnen ett tag
 
Vispade två äggulor med grädde och vaniljessans och lite fusksocker (smakade som vaniljvisp!)
 
Det blev en okej paj men största sonen gillade inte coccosmjölsmaken alls så nästa gång blir det mandel som jag tänkte mala till mjöl i mixern eller något för färdigt mandelmjöl är dyrt eller så testar jag detta recept:
 
150g blåbär eller t.ex hallon (innehåller mindre kolhydrater)
25-50 g smör
3 dl ekologiska kokosflingor
1-2 ägg
1 msk kardemumma eller kanel
Hittat här
 
Idga började G jobba igen och jag är hemma denna vecka (tar ut föräldraledigt för Lowe), det känns lite som om hösten kommer då när G inte är ledig längre.
 
Då, när all ledighet är över och rutiner ska byggas upp igen,  får jag sånna starka känslor att bryta upp (inte från familjen då utan boplats, stad), göra om, flytta till ett nytt ställe, börja ett nytt liv...
 
Jag kanske var flyttfågel i mitt förra liv?
 

Kommentera här: