Tårtkalas och bloggstrul

Vi gjorde en stor jordgubbstårta till födelsedgsbarnet som kanske inte är så nöjd över sin dag då han har lite svårt att ta att det är en helt vanlig vardag och jag faktiskt egentligen skulle ha jobbat idag men nu är hemma för att Mille är sjuk och inte för att fira hans födelsedag hela dagen.
 
Mormor kom hit en sväng men åkte rätt snabbt efter paketutdelning och tårta då det var både bråk och tårar just då.
Det kommer inga mer gäster idag för det är som sagt en vanlig vardag och sen är det ju midsommar och jag hoppas han glömmer bort sin besvikelse då och är glad hos farfar med allt roligt de kommer hitta på.
 
Jag blir också så ledsen när det blir så här men eftersom han inte har sagt något om att han ville ha kalas eller släktkalas alls så har jag inte ordnat något, det var kanske dumt men jag har varit helt uppe i det här med jobbet och allt annat.
 
Nu verkar han lite gladare iallafall och jag har hunnit med att klippa tre av killarna så vi slipper gå till frisören ( jag har ingen aning om hur man klipper hår men det duger så länge, två av dem bryr sig inte och den tredje rufsar till håret med vax iallafall så det ska vara ganska ojämt).
 
Nu ska jag vika tvätt och sen ska vi köpa något gott att äta (Teddy får välja men jag hoppas han väljer Indiskt) sen ska vi nog packa till morgondagen för jag och G jobbar hela dagen imorgon och sen bär det av till Norrtälje!
 
Jag tycker den här nya bloggutseendet är lite ovant och struligt och jag kommer inte in på min blogg via mobilen helt plötsligt, suck...
Hoppas det ordnar sig imorgon för annars kan jag ju inte blogga nu på midsommar.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: