Måndagslunken

Jahapp så var det nu vecka igen men med en mysmåndag. Lämnade småkillarna på dagis i "nya" bilen idag men jag vågade inte köra dit men snart så är det jag som kör den både hit och dit.

Jag har ju körkort sen många herrans år tillbaka men någonstanns på vägen tappade jag mitt självförtroende och blev rädd, så rädd, att jag tillslut inte vågade köra bil alls men nu ska det bli ändring på det.

Vi har fått en gammal saab från min mamma som jag ska ha och jag har börjat övningsköra lite smått. Det var ju så länge sen jag körde att jag måste lära mig igen men igår när jag tog en tur så vågade jag mig till och med ut i den vanliga trafiken, helt utan några missöden! Vad jag är duktig! ;)

Sen tog jag hunden på en tur och sen kastade jag mig på cykeln och for till Handens museum för sista tidsresan denna period. Det var bara sju elever idag och det var lika roligt som alltid. Nu vågar jag spela ut mer och mer så det är synd att det är slut nu men jag hoppas jag får vara med någon annan gång igen!

Jag har alltid hatat måndagar men de måndagarna som jag har varit på museumet har varit de bästa av alla!
Åh vad jag skulle vilja jobba med sånt här varje dag!

(gamla bilder från vikingajulmarknaden på Handens museum )


Kommentera här: